Mi a teendő, ha menet közben légnyomásriasztást kapunk?
Ügyeljen arra, hogy soha ne közlekedjen túl lapos, vagy üres kerékkel, mert akár pár 100 méter megtétele alatt is tönkremehet a gumiabroncs!
Soha ne vegyük félvállról a jelzést! Lehetőség szerint álljunk meg, és nézzük körbe a kerekeket, látható-e a légnyomás csökkenése, hallható-e levegő távozása, vagy látható-e valamilyen sérülés a keréken. Ha nem észlelünk rendellenességet, akkor a műszerfal kezelőpanelén nyugtázzuk a jelzést, tehát kapcsoljuk ki. (Érdemes az autó kézikönyvében utánaolvasni a kezelés mikéntjének, ez típusonként változó)
Előfordulhat, hogy jelentéktelen, néhány tized Bar légnyomáscsökkenés miatt jelzett a rendszer, ekkor nincs további teendő, de adandó alkalommal ellenőrizzük a nyomásokat. (Gyakori okok: több személy vagy nagyobb súlyú csomag, rakomány került az autóba, vagy nagyobb mértékben csökkent a kinti hőmérséklet)
Ha továbbhaladás után rövid időn belül újra vészjelzést kapunk, akkor álljunk meg, mert tényleges levegővesztés történik, tehát defektet kaptunk. Ez esetben pumpáljunk vagy cseréljünk kereket a fentiek szerint.
Ha nem tudunk azonnal megállni (pl. autópályán vagy nagy forgalomban), akkor is kapcsoljuk ki menet közben a jelzést, és annak függvényében haladjunk tovább vagy keressünk megállási lehetőséget, hogy érkezik-e újabb riasztás.
Ha a riasztó lámpa piros jelzést ad, akkor biztosan erős légnyomásvesztésünk van, ami miatt nem mehetünk tovább. Óvatos fékezéssel álljunk meg mielőbb, ahol lehet, és szereljük fel a pótkereket. Amennyiben nincs pótkerekünk, hívjunk segítséget. (Mobil gumis, asszisztance-szolgálat, tréler stb.)