Forgó Gumiszerviz Dunaújváros
Fontos: Autópályán, erős, nagy sebességű forgalom esetén érdemes a 112-t hívni, és bejelenteni, hogy defektet kaptunk, mert esély lehet arra, hogy szakszerű jelzőbójás segítséget kaphatunk a biztonságunk érdekében. A Google segítségével kereshetünk környékbeli mobil gumist is, aki helyszíni szerelést vagy javítást vállal.
Ha viszont nincs más lehetőségünk, akkor a következő szerint járjunk el:
A kerékcsere szakszerű menete: (Legyünk higgadtak, és használjunk védőkesztyűt)
1. Ha lakott területen kívül az út szélén állunk (vagy bárhol máshol, ahol forgalom megy mellettünk), rögzítsük az autót kézifékkel, és tegyük a sebességváltót is 1. fokozatba. (leállított motornál!), automatánál P-be. Kapcsoljuk be a vészvillogót, vegyük fel a láthatósági mellényt, és tegyük ki az elakadásjelző háromszöget, a várható féktávon kívül.
2. Vegyük elő a pótkereket, kulcsot, emelőt, (esetleg kerékőr kulcsfejet), és a megemelés előtt lazítsuk ki a kerékcsavarokat. A meglazítást akár taposással is segíthetjük.
3. Az emelőt a hajtókar segítségével tekerjük abba a magasságba, hogy beférjen az autó küszöbe alá, és keressük meg az emelési pontot a kerék mellett a küszöbön. Az emelési pontot általában egy kis benyomódással jelölik, és/vagy egy erősebb lemez is jelzi.
4. Tegyük az emelőt az emelési pont alá úgy, hogy stabilan és merőlegesen álljon a talajon, majd a hajtókart tekerve emeljük fel az autót, amíg a defektes kerék felemelkedik a talajról.
5. Tekerjük ki a kerékcsavarokat, és cseréljük ki a kerekeket. Előfordulhat, hogy a pótkerék felhelyezéséhez még emelnünk kell az emelőn.
6. Csavarjuk vissza a csavarokat, de ne húzzuk még készre.
7. Engedjük le az emelőt, és csak ezután szorítsuk meg a csavarokat, sorban az egymással szembelévőeket. A meghúzás erőssége elegendő annyira, amennyire egy átlagos fizikumú ember a kulcsra nehezedve képes. A kerékőr csavart kifejezetten nem szabad erősen meghúzni.
8. Tegyük a csomagtartóba a kereket, emelőt, kerékkulcsot, (kerékőr kulcsfejet) és az elakadásjelző háromszöget.