Gumiszerelés, centírozás, defektjavítás
Telefon: +36703883090
Régi Ügyfeleink már tudják, hogy nálunk az előre megbeszélt időpontban a szezonális gumicsere szezonban szokásos nagy forgalom ellenére is gyorsan, várakozás nélkül lebonyolíthatják a szükséges gumiátszerelést, gumi- vagy felnivásárlást.
Defektjavítás (időpont nélkül) >>>Részletek itt
Mikor aktuális a gumicsere?
Téli garnitúra felszerelés: Október 15. után az esetleges enyhe idő ellenére érdemes időben tervbe venni a téli gumi garnitúra felszerelését, és időpontot egyeztetni kedvenc gumisunknál. Ezzel bölcsen elkerülhetjük a beköszöntő nyálkás, hideg időjárás, vagy a váratlan hóesés előidézte tömeges felszerelési rohamot. Tanácsunk: Inkább egy-két hétig már téli gumival közlekedjünk 10 C fok felett, mint még nyári abroncsokkal mínuszban és hóban-latyakban.
Nyári garnitúra felszerelés: Vannak, akik március elején-közepén felszereltetik a nyári garnitúrát, bízva a tavasz végleges érkeztében. Vannak, akik április közepéig téli gumikkal járnak, számítva váratlan, kései havazásra, fagyos reggelekre. Tanácsunk: Inkább egy-két hétig még téli gumival közlekedjünk 10 C fok felett, mint nyári abroncsokkal mínuszban és hóban-latyakban.
Mindig aktuális a dilemma: Nyári? téli? Négyévszakos? Bővebben a témáról
Fontos tudnivaló a komplett kerekek használatáról:
Ha az elmúlt szezonban használt gumiabroncsaink kompletten, felnivel összeszerelt kerekeken vannak, és a szezonváltáskor szakszervizben szereltettük fel őket, elvégeztettük a kerekek centríroztatását is, akkor nincs teendőnk, nyugodtan közlekedhetünk.
Ha viszont otthon, házilag került sor a felszerelésre, vagy egész évben téli, vagy négyévszakos gumikkal közlekedünk, szükség lehet a kerekek időszakos centrírozására, vagyis kiegyensúlyozására. Az előző időszakban használt szezonális gumik az út egyenetlenségeitől és a természetes kopás miatt egyensúlyozatlanná válhattak, a vezető pedig közben hozzászokott a fokozatosan keletkező rezonanciához, és nem érzékeli azt.
A négyévszakos gumikat (vagy az egész évben használt téli gumikat) 10 000 km megtétele után javasolt centríroztatni, és megcserélni az első-hátsó tengelyen futó kerekeket.
A légnyomásmérés szintén fontos, legalább havonta, főként régebbi típusoknál, ahol nincs beépített légnyomásmérő rendszer. A gyári értéktől eltérő alacsony légnyomás hosszabb távon (néhány ezer km) rendellenes gumikopáshoz vezet, és csökkenti a gumik teherbíró képességét is, tehát túlterhelést okoz, ez pedig a gumiabroncs acélszerkezetét károsíthatja, amely - végső esetben - akár durrdefekthez is vezethet.
A centrírozás elmaradásának kockázatai
A kerékcsere után a megváltozott helyzet hirtelen érezhető és zavaró lesz. A centrírozás nélkül, otthon felszerelt kerekek az első 90-100 km-es sebesség elérésekor, vagy magasabb sebességtartományban kormányrázkódást, szitálást okozhatnak. Ha ilyesmit tapasztal, feltétlenül centríroztassa ki a kerekeket, mert a kormányszitálás, mint a „jéghegy csúcsa”, csak egy jelentéktelennek tűnő jelzőtünet. Azonban mire a kormányrázkódás érezhetővé válik, addigra a rezonancia komoly kopásokat, költséges következményi károkat okozhat a futómű és az autó egyéb alkatrészeiben is. Tervezett hosszabb utazás előtt érdemes leellenőriztetni a kerekek légnyomását is.
A kerekekbe beépített légnyomásjelző rendszerekről (TPMS) ITT olvashat többet.
Vissza a Szolgáltatásokhoz >>>